2017-08-20

Kiegészítő szolgáltatások

Konzultáció

A konzultáció az egyik legfontosabb és legértékesebb kiegészítő szolgáltatása a NextVisa csapatának az ügyfelek részére. Ugyanis egyrészt ez az első alkalom, amikor személyes ismeretség alakul ki az ügyfél és az ügynök között. Másrészt ez a párbeszéd, ami az alapja minden stratégiai döntésnek később az ügyfél oldaláról.

Ehhez a legfontosabb feltétel, hogy az ügyfél előtte már meghallgatta a NextVisa szervezésében azokat az előadásokat, amik az egyes vízumtípusokról és általában a vízumrendszerről, annak sajátosságairól, szelleméről és a javasolt hozzáállásról szól.

Ezek az előadások átfogó képet adnak a hallgatóságnak mindarról, amit gyorstalpaló technikával az ember felszedhet. Törekszünk rá, hogy a fontosabb információkat többször és strukturáltan elismételjük, így a rengeteg információ ellenére minden leülepedhet és ezt a nehezen átlátható vízumrendszert igyekszünk emészthetővé varázsolni.

Célunk, lehetővé tenni, hogy ügyfélként önálló döntést hozhass és partnerek tudjunk lenni az ötletelésben, ami elengedhetetlen a személyes igények és a szakmailag támogatható megoldások összeegyeztetéséhez.

 

Mi hangzik el az előadásokon és mi a személyes konzultáción?

Az előadások közül két féle van, amit követ a személyes konzultáció.

Az első előadás egy teljesen általános bemutatása az ausztráliai bevándorlásnak, a főbb vízumcsoportok jellemzőinek magyarázata, a letelepedéshez vezető út buktatóinak és lehetőségeinek ismertetése.

Ez a fázis gyakorlatilag ingyenes, mindössze jótékonysági akciónkban várjuk el a résztvevők jelképes hozzájárulását, de szerencsés esetben akár komolyabb támogatásra alkalmas gyűjtést szeretnénk szervezni valamely, a résztvevők által megszavazott célra.

Ennek az első előadásnak az a célja, hogy kockázat nélkül ismerkedhessenek meg az érdeklődők az ausztráliai bevándorlás szempontjaival és eldönthessék, hogy van-e kedvük hozzá, képességük rá.

 

A második előadás már tulajdonképpen a személyes konzultáció része, annak közvetlen előfeltétele. Célja az alapvető ismeretek átadása, a fogalmak tisztázása, egyúttal valós idejű párbeszéd már Ausztráliába letelepedett emberekkel Skype-on keresztül és olyan közérdekű kérdések megválaszolása, ami minden résztvevőt egyszerre érinthet.

Ennek a fázisnak az eredményeként kialakul egy olyan közös fogalom és kifejezés kincs a NextVisa munkatársa és közted, ami hatékonnyá és tartalmassá teszi a személyes konzultációt és a stratégia kialakítását.

 

Magán a konzultáción beszélünk meg utána minden olyan összefüggést, aminek a végső eredménye már tulajdonképpen annak a tisztázása, hogy mely vízumtípussal indulhatsz el Ausztráliába és mit kell ehhez tennünk közösen.

Egyedi kérdéseket tehetsz fel, megismerkedhetünk a személyes történeteddel, szakmai és családi háttereddel.

A konzultációval kapcsolatban általános visszajelzés, hogy az embereknek a megvilágosodás élményét hozza, amikor is megértik azokat az összefüggéseket, amik megelőzően az ausztrál vízumrendszer kusza útvesztőjében eddig rejtve maradtak előttük. Tisztázásra kerülnek személyes lehetőségeik és minden olyan késztetés, korlát, potenciális buktató, ami mind-mind része a döntéshozatalhoz szükséges ismereteknek.

 

Milyen hosszú a konzultáció?

Általában másfél óra, ami az ügyfél igényei szerint lehet hosszabb és rövidebb is. Aki nem akar részt venni a megelőző előadásokon, annak felárért a konzultáció során elismételhetjük az ott elhangzottakat, de tapasztalatunk szerint sokkal hatékonyabb a három lépcsős folyamatban végig részt venni, ugyanis így

  • van idő leülepedni hagyni a rengeteg információt és összefüggést,
  • van idő a személyes kérdések kiérlelésére és
  • sokkal sokrétűbbé tud alakulni a párbeszéd, amikor a fogalmakat már gyorsan tudjuk mindannyian használni az ötletelés, magyarázatok során.

A konzultációt követően megkezdődhet az adatgyűjtési munka, majd a beadandók összeállítása és a szükséges írott anyagok megfogalmazása, szerkesztése a vízumkérelem felépítése.

 

Szakmaelismertetés:

A szakmaelismertetés, vagy angolul Skills Assessment, nagyon sok szakmai alapú vízumkérelemnél feltétel – függetlenül attól, hogy az illető ideiglenes (Temporary) vagy állandó lakosi (PR) státuszt biztosító vízumra jelentkezik.

Fontos megérteni, hogy a szakmaelismertetést a Bevándorlási Hivataltól független, erre kijelölt szakmai szervek végzik. Minden szakmához külön kormányrendeletben meghatározott szerv folytatja le az eljárást, nyilván szakma-specifikusan. Ezen szervek feladata, hogy a jelentkező iskolai végzettségét és szakmai tapasztalatát megvizsgálva megállapítsák, hogy megvan-e az illető tudása ahhoz, hogy az adott munkát itt Ausztráliában el tudja látni.

Így ezen szervek követelményrendszere eltérhet attól, amit a Bevándorlási Hivatal magához a vízumhoz előír. Például könyvelők esetében a PR vízum feltétele a minimum 6.0 IELTS nyelvvizsga. Ugyanakkor, ha az adott vízumtípusnál Skills Assessmentet is kérnek, a szakmai szerv a sikeres szakmaelismertetéshez 7.0 Academic IELTS-nek megfelelő nyelvvizsgát ír elő. Tehát a nap végén muszáj letenni a magasabb szintű nyelvvizsgát, mert ez feltétel a Skills Assessmenthez, ami pedig feltétel a vízumhoz.

A szakmaelismertető szervek követelmény rendszere nem egységes. Van olyan szakma, amihez csak egy év szakmai tapasztalatot kérnek és van olyan, amihez akár öt évet is és van olyan is, ahol egyáltalán nem feltétel a szakmai tapasztalat megléte. Van, ahol elég az OKJ-s végzettség, míg máshol minimum követelmény a főiskolai diploma.

Általában kijelenthető, hogy a beadandó dokumentumok értelmezése jelentősen formai és az eljáró szerv által megadott paramétereknek úgy kell szerepelnie bennük, hogy ne legyen szükség mérlegelésre, mert az könnyen fennakadást okoz az elfogadási folyamatban. Ezeket a fennakadásokat, ha nem sikerül elkerülni, akkor jobb esetben pótlólag beszerzett módosításokkal korrigálni lehet, de érdemes eleve a kiadott szakmai feladatkörök, felelősségek szigorú figyelembevétele, mert keresztszakmákat, kombinált felelősségi köröket nagyon nehezen tudnak értelmezni.

Minden egyes szervnek más az eljárási ideje és más az eljárási díja is.

Ha valaki már biztosan tudja, hogy be szeretne vándorolni Ausztráliába és tudja azt is, hogy a vízumkérelem elengedhetetlen feltétele a Skills Assessment, akkor azt ajánljuk, hogy ezt a folyamatot – ha csak egy mód van rá – már otthonról indítsa el. Ugyanis átlagban 4-6 hónapig tart az elbírálás és további lépések előfeltétele lehet a Skills Assessment megléte, viszont egyáltalán nem szükséges Ausztráliában tartózkodni ahhoz, hogy be lehessen adni. Ráadásul sokkal könnyebb azokat a munkaköri leírásokat, hivatali igazolásokat (NAV, Nyugdíjfolyósító) személyesen beszerezni, amiket Ausztráliából már roppant körülményes.

A Skills Assessment szakmától függően 2-3 évig érvényes és egy szimpla állásinterjún is már jól jöhet.

 

Üzleti terv készítése

Start-up (12 hónapnál kevesebb ideje működő) cégek esetén a Bevándorlási Hivatal követelményként írja elő Business Plan, vagyis üzleti terv készítését.

“Mini” üzleti tervet készítünk olyan cégeknél is, melyek már régebb óta működnek, de a szponzorált pozíció nem egyértelműen illeszkedik bele a cég profiljába.

Ilyenkor bemutatjuk a cég tevékenységi körét, pénzügyi helyzetét, jövőbeni terveit és igyekszünk alátámasztani, megindokolni, hogy az adott vállalkozásnak miért van szüksége a szponzorált pozícióra illetve mi biztosítja azt, hogy a cég hosszú távon munkát tud biztosítani a szponzorált jelentkezőnek.

Az üzleti terv nagyon sok esetben esszenciája a vízumkérelemnek, erre vannak felfűzve a további bizonyítékok. Ezért kritikus, hogy a terv jól legyen összerakva.

Amennyiben segítségre van szükséged ezen a téren, fordulj hozzánk bizalommal. Munkatársunk a NextVisa-nál több, mint 10 éves tapasztalattal rendelkezik ezen a területen. Az általa elkészített üzleti tervek eddig mindig elfogadásra kerültek.

 

Áthidaló, avagy Bridging Vízumok

Az áthidaló vízumoknak 7 osztálya és 9 alosztálya van. Amint a nevük is jelzi, áthidalják az országban lévő, nem állampolgár vagy állandó lakosi státuszú emberek jogi státuszát és megakadályozzák, hogy a jelentkező vízum nélkül maradjon az országban, illetve illegális státusz esetén legalizál.

Ideiglenes vízum, ami vagy meghatározott ideig van érvényben vagy pedig addig, amíg egy bizonyos esemény bekövetkezik. Amennyiben egy újabb vízumkérelem benyújtása miatt kap valaki Bridging vízumot, akkor azt a víumkérelem benyújtásának pillanatában a rendszer automatikusan generálja.

Egy – két példa:

  1. Tamás Ausztráliában tartózkodik tanuló vízumon, ami 2 hét múlva lejár. Közben egy cég megszponzorálta munkavállalói vízumra. Amennyiben a tanuló vízuma lejár, de az újabb kérelmét még nem bírálták el, Tamás Bridging Visa A-ra kerül. Ezzel a vízummal legálisan itt maradhat az országban addig, amíg döntés születik a munkavállalói vízumkérelmét illetően.
  2. Robi tanuló vízuma lejárt 3 napja, amit csak most vett észre. (Igen, létezik ilyen!) Szeretne újabb tanuló vízumra jelentkezni. Amikor az újabb érvényes vízumkérelmet beadjuk, Robi Bridging visa C-re kerül, addig, amíg a Hivatal elbírálja az újabb kérelmet. Bridging visa C-n nincsenek munkaválallói jogok, de külön kérvénnyel ezek kérelmezhetők.
  3. Ági Bridging Visa A-n van, de sürgősen el kell hagynia az országot családi okok miatt. Áginak a Bevándorlási Hivatal Bridging Visa B-t fog adni, mert ez az egyetlen olyan vízum, amivel ebben az esetben utazhat és vissza is jöhet.
  4. Huba Partner vízum kérelmét elutasították. A Hivatal 28 napot adott neki, hogy eldöntse: megfellebbezi a döntést (21 napon belül) vagy elhagyja az országot. Huba ebben a 28 napban Bridging vízumon lesz. Ha azonban úgy dönt, hogy megfellebbezi a döntést, akkor ugyanaz a Bridging vízum védi be addig, amíg az AAT dönt az ügyében. Ha az AAT helyben hagyja a Bevándorlási Hivatal döntését, vagyis az elutasítást, akkor Hubának a döntés meghozatala után még 35 napig érvényes a Bridging vízuma. Azonban, ha az AAT jóvá hagyja Huba fellebbezési kérelmét, akkor vagy ott a helyszínen megadja a Partner vízumot és akkor az felül írja a Bridging vízumát, vagy utasításokkal visszaküldi a döntést a Bevándorlási Hivatalnak, akik újra megnyitják az elutasított ügyet és elbírálják saját hatáskörben azt. Ezen esetben Hubát a Bridging vízuma addig védi, amíg újabb döntés nem születik az ügyében.
  5. Rezső ideiglenes munkavállalói vízumát törölték, mert megszűnt a munkahelye. De közben már beadott egy másik szponzor céggel egy másik vízumkérelmet, amit még nem bíráltak el. A törlés pillanatában az újabb vízumkérelemhez csatolt Bridging visa A is törlődött. (Visa cancellation esetén az a szabály, hogy minden függőben lévő alsóbb rendű vízum is törlődik) Így Rezső vízum nélkül maradt az országban. Ebben az esetben Bridging visa E-t fog kapni, ami addig lesz érvényben, amíg a beadott újabb vízumkérelmét elbírálják.

 

Ahhoz, hogy valaki Bridging vízumot kaphasson, fontos, hogy:
  1. Az illető az orszagban tartózkodjon (onshore)
  2. Amennyiben vízumra jelentkezik, olyan vízumra jelentkezzen, aminek feltétele, hogy az elbírálás időpontjában is az országban legyen

 

Például:

Kati turista vízumra jelentkezik Magyarországról. Amíg a kérelmét el nem bírálják, nem kap Bridging vízumot, amivel beutazhatna Ausztráliába.

Laci Ausztráliában él és a szülei látogatóban vannak turista vízumon. Úgy döntenek, hogy ők itt szeretnék leélni az életüket. Laci szülei 65 év alattiak és nem kívánnak sok pénzt áldozni erre a procedúrára. Így csak a „normál” szülői vízumra jelentkezhetnek, aminek feltétele, hogy a jelentkező az elbírálás időpontjában ne tartózkodjon az ország területén. Laci szülei beadják a vízumkérelmet, amíg Ausztráliában vannak, mégsem kapnak Bridging vízumot. Mielőtt a turista vízumuk lejár, el kell hagyniuk az országot és offshore kivárni, hogy döntés szülessen a kérelmüket illetően.

Az, hogy milyen feltételekkel kapja meg valaki a Bridging vízumot, általában attól függ, hogy az előző vízumon milyen feltételek / jogok / kötelességek voltak kiszabva. Például, ha az előző vízumon részmunkaidőben dolgozhatott csak, akkor a Bridging vízumon is valószínűleg ez a megszorítás lesz. Ugyanakkor, ha például valaki Bridging Visa C-n van, első körben egyáltalán nem kap munkavállalói jogokat. Azonban, be lehet adni újabb kérelmet, amiben a jelentkező kérhet méltányosságot.

A Bridging vízumok rendszere, következményei elég bonyolultak lehetnek. Ezért érdemes kikérni szakember véleményét, ha aggályaid merülnének fel.

 

Egyéb kiegészítő szolgáltatások

Szállás foglalás

Igény szerint, a NextVisa üzleti partnerein keresztül tudunk szállást foglalni a kezdeti időszakra amíg megtalálod a számodra ideális lakhatási lehetőséget. Ezen szolgáltatásunk jelenleg csak Sydneyben, Brisbaneben és a Gold Coaston érhető el, azonban más városokban is vannak kapcsolataink, így igyekszünk segíteni, amiben tudunk.

 

Bankszámla nyitás

Amennyiben szükségét érzed, szívesen állunk rendelkezésedre és elkísérünk egy bankfiókba bankszámlát nyitni vagy a már meglévő bankszámlád aktiváltatni. Szintén be tudjuk mutatni neked előtte egy pár bank szolgáltatásait a tapasztalataink alapján, ami alapján könnyebben dönthetsz, hogy melyiket válaszd. Ezen szolgáltatásunk jelenleg Sydneyben, Brisbaneben és a Gold Coaston érhető el. Azonban van lehetőséged már országon kívülről is bankszámlát nyitni. (NAB banknál illetve nemzetközi diákok a Commonwealth banknál)

 

Mobil

Ha úgy érzed, hogy nem elég jó az angolod, kérheted segítségünket SIM kártya vásárlásban is.  Ezzel támogatva a mielőbbi kapcsolattartást akár velünk, akár az otthon maradt családtagokkal, barátokkal.

Érdemes a magyarországi SIM kártyát is megtartani, és online „feltöltősre” állítani. Ugyanis a magyarországi bankok egy része csak magyar telefonszámra tudja küldeni a netbank belépéshez szükséges kódot.

 

Adószám igénylés

Ha a vízumod feltételei engedélyezik a munkavállalást Ausztráliában, jogosult vagy adószámra (TFN – Tax File Number). Ezt az országba érkezésed után igénylünk meg és kipostáztatjuk az általad megadott ausztrál címre.

 

Vállalkozói szám ügyintézése – ABN

Ha nem bejelentett munkavállalóként hanem egyéni vállalkozóként szeretnél dolgozni Ausztráliában, akkor szükséged lesz az úgynevezett vállalkozói számra (ABN – Australian Business Number) melyet igény szerint intézünk ha már megvan az ausztrál adószámod.

 

Egészségügyi biztosítás intézése

Szinte minden vízum típus egyik alapfeltétele, hogy a jelentkező rendelkezzen egészségügyi biztosítással. A NextVisa több szolgáltatóval is üzleti kapcsolatban áll, így a számodra legkedvezőbb, a vízumodhoz szükséges alapbiztosítást kötjük meg Neked és családodnak. Azonban vannak országok, amelyek állampolgárainak bizonyos vízumokhoz nem kell biztosítást kötniük. Így ha Te is kettős állampolgár vagy, kérlek jelezd felénk minél korábban.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás